In vizor

O metodă nouă de înșelăciune pe care trebuie să o cunoașteți

Polițiștii atrag atenția luni asupra unei noi metode de înșelăciune, în care autorii se prezintă drept angajați ai unei bănci sau ai Poliției și solicită victimelor să transfere bani într-un „cont sigur”.

Recent, au fost raportate mai multe cazuri de fapte penale realizate prin tehnica „spoofing”. Autorii, folosind aplicații VoIP (voice over IP) cu numere de telefon din rețeaua națională (posibil numere compromise ale instituțiilor bancare), iau legătura cu cetățenii, pretinzând că sunt angajați ai băncilor. În timpul apelurilor, aceștia afirmă că victimele ar fi solicitat un împrumut și le cer să ofere informații personale sensibile.

Apoi, apelul este redirecționat către o altă persoană care pretinde că este din partea Poliției și care le solicită victimelor să transfere bani într-un „cont sigur”, pentru a proteja fondurile. Această metodă a dus la pierderi financiare considerabile pentru cetățenii de bună credință.

În România, au fost deschise dosare penale pe baza faptului că persoanele vătămate au acceptat ultimele solicitări de transfer de bani către contul „sigur”, ceea ce le-a dus la pierderea controlului asupra fondurilor personale.

Aceasta reprezintă o formă de fraudă bazată pe tehnica de „spoofing”, prin care autorii falsifică informațiile de identificare pentru a se prezenta ca o sursă de încredere (bănci, autorități), având scopul de a înșela victimele (cetățeni de bună credință).

Recomandările polițiștilor pentru protecția cetățenilor:
•    Nu răspundeți apelurilor telefonice nesolicitate, care vă cer informații sensibile sau transferuri de bani.
•    Verificați orice informație primită prin canale oficiale, contactând direct instituțiile implicate.
•    Nu transferați bani în conturi neoficiale sau suspecte!
•    Dacă aveți suspiciuni, contactați imediat autoritățile competente (poliție, bancă etc.).