In vizor

Reabilitare CF Craiova-Drobeta-Turnu Severin-Caransebeș. S-a desemnat câștigătorul pentru Lotul 4

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA anunță că a fost desemnată oferta câștigătoare pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie lucrări pentru Lotul 4 din proiectul reabilitării liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean. Este vorba despre zona Drobeta-Turnu Severin – Băile Herculane.

„Azi, 5 martie 2025, a fost desemnată Asocierea – IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (Lider) – ROTARY CONSTRUCȚII MENTENANȚĂ (Ofertant), câştigătoare a procedurii de licitaţie publică pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor aferente obiectivului de investiții: Reabilitarea liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean LOT1:- LOT 4 CAP X DROBETA TURNU SEVERIN – CAP X BĂILE HERCULANE, KM 362+632 – KM 404+250 (41,618 km). Oferta financiară a Asocierii – IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (Lider) – ROTARY CONSTRUCȚII MENTENANȚĂ (Ofertant) a fost de 2.309.944.931,12 lei, fără TVA, criteriul aplicat fiind Cel mai bun raport calitate-preț”, transmite CFR SA.

Contractul ar urma să fie încheiat după perioada de contestații.
„Sursa de finanțare pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor aferente obiectivului de investiții va fi asigurată din fonduri externe nerambursabile prin Programul Transport (PT) 2021-2027, de la Bugetul de Stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii. Durata estimată pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor va fi de 72 de luni, din care 12 luni proiectare și 60 de luni execuție.
La elaborarea Propunerii Financiare, ofertanții s-au raportat la valoarea minimă a Valorii Estimate, respectiv la valoarea de 2.440.603.512,56 lei, fără TVA”, conform reprezentanților CFR.

Potrivit acestora, scopul general al implementării proiectului de reabilitare a celor peste 225 de kilometri de cale ferată dintre Craiova și Caransebeș vizează: îmbunătățirea infrastructurii pentru creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între viteza de 120 km/h și cea de 160 km/h; modernizarea instalațiilor de electrificare pe toată lungimea tronsonului (25 kV); mărirea capacității de tranzit; asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce privește sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de mișcare, facilitățile pentru persoanele cu dizabilități; modernizarea stațiilor (prin stații înțelegându-se si haltele de mișcare) de pe această linie îmbunătățind condițiile pentru utilizatorii transportului feroviar; înlocuire poduri, podețe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor; construcția drumurilor de întreținere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice); reabilitarea/Modernizarea clădirilor stațiilor de călători, incluzând construcțiile pasarelelor și/sau tunelurilor pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare; montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot; instalații de centralizare electronică noi, în stații, și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R); reducerea valorii maxime a declivității pe secțiunile unde aceasta depășește 18 ‰.

Principalele obiective incluse în modernizarea infrastructurii feroviare pe LOT 4 CAP X DROBETA TURNU SEVERIN – CAP X BĂILE HERCULANE, KM 362+632 – KM 404+250”, conform CFR SA sunt:

– Modernizarea liniei de cale ferată în conformitate cu Specificațiile Tehnice de Interoperabilitate (STI), linie simplă sau dublă, electrificată, de 25 kV;
– Introducerea instalațiilor de centralizare electronice/electrodinamice noi sau reabilitate, după caz, în stații și linie curentă și introducerea sistemului de siguranță ERTMS nivel 2 în conformitate cu Specificațiile Tehnice de Interoperabilitate (STI) și cu previziunile cererii de trafic de călători și de marfă național și internațional;
– Sarcina maximă pe osie 22,5 tone/osie;
– Lungimea maximă a trenului de 740 m în toate stațiile;
– Caracteristici ale peroanelor: peroane înalte cu lungime de 400 m, în toate stațiile;
– Ecartament nominal: 1435 mm;
– Lucrări de modernizare a 7 tuneluri;
– Lucrări civile în stații – lucrări de igienizare si cosmetizare a construcțiilor existente, intervenții la structuri, eficientizare fluxuri;
– Îmbunătățirea geometriei traseului în plan și în profil longitudinal (rectificări de curbe şi încadrarea elementelor de profil în prevederile normativelor în vigoare);
– Lucrări de semnalizare si telecomunicații;
– Se vor asigura viteze de circulație ale trenurilor de maxim 100 km/h;
– Modernizarea instalațiilor de electrificare pe toată lungimea (în sistem de alimentare de 25 kV, 50 Hz);
– Mărirea capacității de tranzit;
– Montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot.